Змоделювати й записати афоризми, поєднавши частини їх з правого й лівого стовпчиків.
1. Я зробив усе, що зміг;
2. Хто шукає- знаходить
3. Утрачаючи все, не забудь зберегти добре ім'я;
4. Ти не вважай, що з-під хвилі спокійної дно проглядає;
5. Поки щасливо живеш, то й рахунку не матимеш друзям,
6. Коли будеш у Римі, живи римським звичаєм;
А) ...а хто стукає - відчинять йому.
Б) ...якщо його втратиш, потім будеш ніщо.
В) ...хто може, хай зробить краще.
Г) ...коли будеш в іншому місці, живи, як там живуть.
Д) ...а спохмурніє твій день - бути самотнім тобі.
Е) ...там, де спокійна вода,- може, найбільша глибінь
Вводьте лише велику літеру без дужки чи крапки
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Дослідження - відновлення
Записати подані складні речення, розкриваючи дужки, і визначити типи зв'язку між їх частинами. Скласти схеми речень.
Вечір був тихий, (у)горі займались маленькі небесні ватри, а (з)за Чорногори виповзав (по)волі, немов підштовхуваний (з)низу незримими руками, величезний круглий місяць. Багато літ жив він у горах, то знав, що опришки під час більших виправ (не)раз набирали собі на допомогу вівчариків, які мали потім про що розказувати своїй рідні цілий рік. (По)переду йшов пастух зі смолоскипом і освітлював шлях коням, що тягли віз; з обох боків воза йшли опришки, готові підтримати його, щоб (не)перевернувся на (не)в'їждженій та кам'янистій дорозі. (3 творів В. Гжицького.)
Творча вправа
Складіть речення із сурядним і підрядним зв'язком за поданими схемами