Тема: «ПРИЧИНИ ДЕГРАДАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ СКРУДЖА ТА ЙОГО ПЕРЕРОДЖЕННЯ ЯК НАСЛІДОК ОСМИСЛЕННЯ СВОГО ЖИТТЯ»
Мета: простежити та проаналізувати причини деградації та причини переродження Скруджа на матеріалі ІІ-ІV строфи; розвивати творчу уяву, вміння аналізувати художній образ, навички виразного читання; виховувати людяність, доброту та милосердя.
Не гроші роблять людину щасливою, а людяність. Ч.Діккенс Це радісні дні – дні милосердя, доброти, всепрощення. Ч.Діккенс
ХІД УРОКУ:
І. Організаційна частина уроку Звучить колядка « У Вифлиємі днесь Марія». ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1. Слово вчителя. Дорогі діти! Тільки що ми прослухали колядку і з радістю подумали, що дуже скоро до нас завітає святий Миколай, а трохи пізніше – Новий рік та Різдво – свята, котрі приносять у наші душі добро, надію, очищають наші серця від зла, адже Різдво – це народження Ісуса Христа,
... Читати далі »
$CUT$ ?Тема: Суд над Печориным. По главе “Бэла” из произведения М.Ю.Лермонтова “Герой нашего времени”. Цели: Получить первое представление о герое этого произведения, разобраться в его поступках. Использовать в сценарии межпредметные связи с историей, правом, обществознанием. Повысить культуру поведения, отношений, речи. Расширить кругозор учащихся, их творческие и актерские способности. Тип урока: урок новых знаний Форма урока: урок – суд Оборудование: портрет писателя, иллюстрации художников к произведению “Герой нашего времени”, таблички на столах, детали костюмов для образов (эполеты, ленты…) Ход урока Учитель: Сегодня мы снова говорим о творчестве М.Ю.Лермонтова. Продолжаем знакомство с его романом “Герой нашего времени”. Цель сегодняшнего урока: получить первое представление о герое этого произведения и попытаться разобраться в его поступках. Урок будет необычным. Для его проведения ребята получили индивидуальные само
... Читати далі »
$CUT$ Тема. Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Мета: поглибити знання учнів про творчість Джека Лондона, допомогти зрозуміти зміст твору, сильний характер головного героя; розвивати навички аналізу художнього тексту та уміння висловлювати власну точку зору; виховувати любов до життя, уміння боротись за своє життя, навчити виживати в екстремальних ситуаціях.
ХІД УРОКУ
Людину, яка не здається, перемогти не можна. Е.Хемінгуей
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя. «Вони ступали , кульгаючи до річки…. Обидва були стомлені й виснажені, з обличчя не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі знегоди». «Вони йшли, нахиливши низько плечі, а ще нижче голову, втупившись очима в землю». Про що вони думали? Що згадували? На що сподівалися? Можливо, вони згадували, як важко, крупинку
... Читати далі »
$CUT$Тема: Добро і зло в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита». Образи Воланда та його почту. Мета: Зробити спробу зрозуміти авторський задум, виявити роль і значення образу Воланда і його почту, розвивати уміння узагальнювати і аналізувати опрацьований матеріал, виховувати почуття справедливості, порядність, бажання боротися зі злом
…так кто ж ты, наконец? – Я – часть той силы, что вечно хочет зла и вечно совершает благо. Гёте. «Фауст»
Хід уроку
І. Організаційний момент. /Слайд 1/ ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя. В усі часи філософи, поети прагнули розпізнати зло, дізнатись, чому воно існує. Про це йдеться в Біблії, в усній народній творчості. Науку добра і зловісну суть зла нам, крім Біблії, допомагає осягнути також і художня література. Поет Юрій Левітанський писав: /слайд 2/
$CUT$ Тема. Вплив філософії насолоди і краси на духовний світ людини (суд над героєм роману О. Вайльда „Портрет Доріана Грея”).
Мета: дослідити вплив філософії насолоди і краси на духовний світ людини; розвивати навички зв'язного мовлення, полемічні й творчі здібності учнів, вміння самостійно формувати думку, відстоювати її, аргументуючи чіткими і стилістично грамотними висловлюваннями щодо прочитаного художнього тексту; вчитися конкретно й вдумливо опонувати своїм товаришам, вести фахову, а не емоційно-побутову дискусію у формі рольової гри; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, дитячі малюнки до твору „Портрет Доріана Грея”, графічна схема „Життєвий шлях Доріана Грея”, фонозапис „Творення Прометея” Л. Б. Бетховена, опорна схема „Структура суду”.
Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення з елементами рольової гри; урок-суд.
Обладнання: Яка користь людині, коли придбає весь світ,